תפקידו של קצין בטיחות בתעבורה

תפקיד קצין הבטיחות, מחויבים לתקנות התעבורה, פעולות הדרכה

תקנות התעבורה מחייבות למנות קצין בטיחות בתעבורה בחברות המחזיקות מעל 20 כלי רכב כבדים (אוטובוסים, משאיות מסחריות מעל 3,500 ק"ג), 40 רכבים פרטיים ו/או רכבי עבודה שמשקלים נמוך מ- 3,500 ק"ג או חברות המחזיקות צי רכב מעל 20 רכבים, כבדים וקלים.

לנושא בטיחות צי הרכב חשיבות גבוהה בכל חברה וארגון ובהתאם לגודל החברה וצרכיה ניתן למנות קצין בטיחות במשרה מלאה או חלקית, כאשר יש חברות השולחות אחד מהעובדים לקורס קציני בטיחות בתעבורה (במידה והוא עומד בדרישות הקורס) אך ניתן לפנות לחברות מקצועיות בתחום המציעות שירותי קצין בטיחות בתעבורה לניהול ואחזקת ציי רכב במיקור חוץ.

עסקים ומאמרים בנושא:

תפקידו של קצין בטיחות בתעבורה

תפקיד קצין הבטיחות

קצין בטיחות בתעבורה אחראי על בטיחות ותקינות צי הרכב של החברה המעסיקה אותו.

בנוסף, עליו להדריך את צוות הנהגים בעסק בהתאם להנחיות ולתקנות התעבורה ועל פי הגדרת החוק (חוק תקנות התעבורה) מתפקידו לסייע במלחמה בתאונות הדרכים בישראל.

קציני בטיחות בתעבורה משמשים כיועצים למנהלי החברה המעסיקה אותם והם מייצגים את המעסיק בפני גורמים חיצוניים שונים, לרבות משטרת ישראל, שמאי רכב וחברות הביטוח.

חשוב לדעת כי משרד התחבורה אחראי על מינוי קציני בטיחות בתעבורה וניתן ללמוד בקורס מקצועי כל עוד עומדים בדרישות הקורס ועומדים בהצלחה במבחן.

מחויבים לתקנות התעבורה

קצין הבטיחות בתעבורה מחויב בהתאם לתקנות התעבורה (תקנה 585) להסדיר בעסק את סדרי הבטיחות הנדרשים להפעלה בטוחה ונכונה של כלי הרכב ולפקח ולהדריך את הנהגים בעסק.

תפקידו כולל פיקוח על תקינות כלי הרכב של מעסיקו ועליו לפקח עת התנהגות הכביש של הנהגים ושמירתם על כללי הבטיחות וההוראות.

בנוסף, אחראי קצין בטיחות בתעבורה על כתיבת נהלים ולקבוע את סדרי הבטיחות בתחום הנהיגה בשטחי מפעלים ובמרחב בו פועלת החברה. יש מקרים בהם קצין הבטיחות אחראי על פיקוח הובלת חומרים מסוכנים ובמידה ולחברה הסכם עם חברות הובלה קבלניות עליו לפקח עליהן.

כמו כן, תפקידו לחקור תאונות, להסיק מסקנות וליישם כללים חדשים למניעת הישנות התאונות.

פעולות הדרכה

אחד התפקידים המרכזיים של קציני בטיחות בתעבורה הוא תחום ההדרכה ועליהם לקיים וליזום פעולות הסברה בנוגע לנהיגה נכונה ובטוחה ופעולות בנוגע להקפדה על כללי הנהיגה והבטיחות.

מאמרים בנושא:

משאית מנוף
מאמרים

משאית מנוף

משאיות מנוף משמשות להובלה ושינוע של ציוד או סחורות. ההבדל בין משאיות מנוף נקבע לפי כושר הרמה של המנוף, אם אתה רוצה להזמין פינוי של

לחצו כאן לקריאה »

עסקים באתר