קצין בטיחות בתעבורה

תהליכי התפתחות מואצים וקצין בטיחות בתעבורה

בישראל של ימינו לצד תהליכי ההתפתחות המואצים בכל תחומי החיים, הלכו והתרחבו צורכי שינוע סחורות, בעלי חיים ואנשים בין יעדים שונים ומגוונים.

כמענה להתפתחות ביקושים אלה בנושא התעבורה, וכן כחלק משיפור מצבם הכלכלי של אזרחים רבים, עלה מספר הרכבים שנעים על כבישי ישראל בצורה גורפת.

כתוצאה ממדיניות ממשלות ישראל לדורותיהם רוב צורכי השינוע בישראל באה לידי ביטוי בתנועת רכבים מכל הסוגים והגדלים על פני כבישי הארץ.

על מנת לשפר את הביטחון והבטיחות של כל המשתמשים בכבישי הארץ ובהנחה כי רבים מכלי הרכב הנעים בכבישים הינם רכבים השייכים לארגונים וחברות ואינם בבעלות פרטית.

נקבעו תקנות מפורטות באשר לתפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה אשר אמון על ציי רכב מכל הסוגים.

קצין בטיחות בתעבורה מתמנה ע"י משרד התמ"ת רק לאחר שסיים קורס אשר תנאי הקבלה בו כוללים: 12 שנות לימוד, תעודת מכונאי סוג 2 או הנדסאי מכונות מגמת רכב ורישיון נהיגה C1 לפחות. כמו כן הינו אזרח ישראלי ועבר מבחני התאמה אישיותיים.

עסקים ומאמרים בנושא:

קצין בטיחות בתעבורה

ההסמכה לקצין בטיחות בתעבורה תינתן אך ורק למי שעמד במטלות ובמבחני הקורס

תקנות התעבורה מגדירות בדיוק את גודל צי הרכב אשר מחייב את בעלי החברה למנות קצין בטיחות בתעבורה אשר באחריותו לדאוג ולוודא את תקינותם של רכבי החברה מצד אחד וכן את מקצועיותם ואופי נהיגתם של נהגי החברה.

קצין הבטיחות בתעבורה הוא האחראי על בדיקת תקינותם ואישורי התנועה של רכבים ייעודיים להעברת חומרים מסוכנים. מוצקים, נוזלים וגז.

במקרים רבים, כחלק מפיתוח תשתיות או הכנת מתקנים לתעשיות הכבדות, מיוצרים באתרי ייצור או בתי חרושת שונים, מתקנים עצומים, כמו גם חלקי גשרים ומבנים שלמים.

לאחר שיוצרו נדרשים לצורך העברתם של המתקנים והגופים ההנדסיים בעלי הגודל החריג נדרשת התייחסות של קצין הבטיחות התעבורה.

חברות הייטק כמו גם חברות גדולות אחרות, ציבוריות ופרטיות, מאפשרות לעובדיהם כמעט בכל הרמות לקבל רכב בחוזי ליסינג בתנאים כאלה ואחרים.

תנאי הכרחי במקרים אלה הוא, שעל ציי הרכב ממונה מבחינה בטיחותית קצין בטיחות התעבורה.

ניתן לומר לסיכום שבכל זמן נתון, נעים על כבישי הארץ מאות אלפי כלי רכב אשר תקינותם תלויה בתפקודו של קצין הבטיחות בתעבורה והאופן שבו הוא ממלא את תפקידו.

מאמרים בנושא:

עסקים באתר